به گزارش راهبرد معاصر؛ آخرین قیمت پراید در بازار امروز یکشنبه ۳ اسفند مشخص شد که بر اساس آن با توجه به اینکه پراید ارزانترین خودروی ماه های گذشته در بازار بوده است و هر روز با قیمت بیشتر به فروش می رسیده است اکنون با ریزش قیمت خودروها در بازار دلالان خودروهایی را که در پارکینگ ها پنهان کرده بودند به بازار آوردند و حتی حاضر شدند با قیمت پایین تر به فروش برسانند تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کنند. قیمت پراید در بازار بر اساس مشاهدات میدانی به دست آمده است. ما در ادامه قیمت پراید صفر و پراید کارکرده را برای شما آورده ایم. برای اطلاع از قیمت پراید و قیمت خودرو و همچنین محصولات سایپا که پراید نیز یکی از محصولات سایپا به حساب می آید با ما همراه باشید. قیمت پراید در بازار امروز یکشنبه ۳ اسفند ۹۹ براساس مشاهدات میدانی به دست آمد که بر طبق آن این پراید همچنان با قیمتهایی بسیار غیرواقعی خرید و فروش میشود. البته این اختلاف قیمت زیاد سبب کاهش میزان معاملات این خودرو شده است. در ادامه قیمت پراید امروز یکشنبه ۳ اسفند ۹۹ را در جدول زیر میبینید.
در این گزارش قیمت روز انواع پراید و خودرو تیبا را در بازار آزاد مشاهده میکنید که بر این اساس قیمت پراید در برخی مدلها با افزایش قیمت همراه است اما پراید SE 111 مدل ۹۹ به ۱۲۸ میلیون تومان و تیبا صندوقدار پلاس به ۱۲۹ میلیون تومان رسید.
عنوان | قیمت نمایندگی (تومان) | قیمت بازار (تومان) |
پراید 151 SE | 91,000,000 | 112,000,000 |
پراید 111 SE | تعیین نشده | 130,000,000 |
پراید 131 SE | تعیین نشده | 112,000,000 |
پراید 132 SE | تعیین نشده | 115,000,000 |
ریزش قیمت خودرو که از اواسط آبان ماه همراه با افت قیمت ارز آغاز شد، روند نزولی خود را همچنان حفظ کرده است. بررسیها نشان میدهد که هر چند از سرعت کاهش ۲۵ درصدی قیمتها در اواسط آبان کاسته شده اما روند کاهشی آن همچنان ادامه داشته بهطوریکه اواخر همین ماه به حدود ۱۹ درصد رسیده است.آنچه مشخص است در ماه آبان قیمتها در بازار خودرو تحت تاثیر کاهش ریسکهای غیراقتصادی و انتظارات تورمی کاهشی شد.
عنوان | قیمت نمایندگی (تومان) | قیمت بازار (تومان) |
آریو اتوماتیک | تعیین نشده | 388,000,000 |
پراید 111 SE | تعیین نشده | 130,000,000 |
پراید 131 SE | تعیین نشده | 112,000,000 |
پراید 132 SE | تعیین نشده | 115,000,000 |
پراید 151 SE | 91,000,000 | 112,000,000 |
تیبا 2 پلاس | 90,800,000 | 143,000,000 |
تیبا 2 EX | 95,426,000 | 131,000,000 |
تیبا SX گاز سوز | تعیین نشده | 127,000,000 |
تیبا SX | 87,200,000 | 117,000,000 |
چانگان CS35 اتوماتیک | تعیین نشده | 470,000,000 |
سایپا کوییک دنده ای | 129,755,000 | 146,000,000 |
سایپا کوییک R | 140,000,000 | 151,000,000 |
ساینا EX دنده ای | 92,928,000 | 133,000,000 |
سیتروئن سی3 | تعیین نشده | 860,000,000 |
شاهین S | 267,400,000 | تعیین نشده |
کوییک پلاس اتوماتیک | 232,600,000 | 245,000,000 |
کیا سراتو مونتاژ سایپا 2000 آپشنال | توقف تولید | 810,000,000 |
وانت نیسان زامیاد بنزینی | 177,723,000 | 233,000,000 |
وانت نیسان زامیاد دوگانه سوز | 199,898,000 | 246,000,000 |
وانت نیسان زامیاد دیزلی | 263,963,000 | 270,000,000 |
بازار خودروی کشور به واسطه قیمتگذاری دستوری از یکسو و افت تولید در شرکتهای خودروساز از سوی دیگر، شرایط متفاوتی را در سه سال گذشته تاکنون تجربه کرده است؛ بهطوریکه با افت تولید و قیمتگذاری دستوری، فاصله قیمتی زیادی از کارخانه تا بازار شکل گرفت که همین موضوع بازار خودرو را در این مدت به محل امنی برای دلالان و سرمایههای سرگردان تبدیل کرد.
در کنار افت تولید و قیمتگذاری دستوری آنچه بر روند التهابات بازار خودرو دامن زده و شارژکننده انتظارات تورمی نیز بوده، نوسانات نرخ ارز است. هر چند افتوخیز تولید و همچنین تحولات مربوط به صنعت خودرو از سالها پیش تعیینکننده قیمتها در بازار بوده اما از سه سال گذشته نرخ ارز بر بازار خودرو حکمفرمایی کرده و این بازار را اسیر خود کرده است. آنچه مشخص است قیمتگذاری دستوری ومحدودیت در واردات و عرضه خودرو از مسیرهای دیگری جز دو خودروساز کشور، نمیتواند نسخه جامعی برای کاهش التهابات بازار باشد.